U kunt discriminatie online, telefonisch of met een brief bij ons melden.

Online discriminatie melden

U kunt discriminatie melden via het Klachtenformulier van UWV.

Discriminatie melden met een brief

Wilt u per post een melding doen? Stuur dan een brief naar:

Bureau Integriteit
Postbus 58285
1040 HG AMSTERDAM

Nadat wij uw melding hebben ontvangen, volgen er 3 stappen:

  • Een medewerker van Bureau Integriteit neemt binnen 1 werkdag contact met u op. Tijdens dit gesprek vertelt u wat er is gebeurd. En waarom u zich gediscrimineerd voelt.
  • Bureau Integriteit kijkt of er redenen zijn om een onderzoek te starten.
  • U krijgt uiterlijk binnen 3 maanden bericht van Bureau Integriteit. Hierin staat wat is besloten en wat eventueel een volgende stap is.

Als u niet tevreden bent

Vindt u dat het Bureau Integriteit uw melding niet goed heeft afgehandeld? Dan kunt u een klacht indienen over het Bureau Integriteit.

Als u vindt dat u in het contact met ons gediscrimineerd bent, wilt u dat misschien niet bij ons Bureau Integriteit melden. Het kan ook op de volgende 2 manieren doen:

Wij vinden het belangrijk om iedereen met respect te behandelen. We willen niemand anders behandelen om een culturele, etnische of religieuze achtergrond, leeftijd, geslacht, seksuele geaardheid, opleidingsniveau of arbeidsbeperking.

In de Gedragscode UWV leest u de afspraken over hoe wij binnen UWV willen werken. Al onze medewerkers moeten zich aan deze gedragscode houden. Ook hebben wij het Manifest Diversiteit & Inclusiviteit ondertekend.

Wilt u meer lezen over het melden van discriminatie of ander ongewenst gedrag bij UWV? Bekijk dan de Meldregeling UWV van ons Bureau Integriteit.