Direct naar inhoud

Inkomsten en wijzigingen doorgeven bij uitkering wegens betalingsonmacht

Heeft u een uitkering wegens betalingsonmacht aangevraagd? Dan verwachten we dat u ook na uw aanvraag bepaalde gegevens en wijzigingen aan ons doorgeeft.

Inkomsten tijdens opzegtermijn

U blijft werken in het bedrijf als de curator dat aan u vraagt. Totdat uw dienstverband voorbij is. U geeft aan ons door wat u dan verdient. En of u extra inkomsten heeft uit ander werk. Ook als u geen inkomsten had, geeft u dat aan ons door. Zo weten we hoeveel loon we u moeten uitbetalen over uw opzegtermijn.

Vul de Inkomstenopgave in vanaf de eerste dag van de nieuwe maand. Voorbeeld: uw inkomsten over april geeft u vanaf 1 mei aan ons door.

Inkomstenopgave betalingsonmacht
Inloggen Mijn UWV

Let op: Vraag eerst de uitkering wegens betalingsonmacht aan voordat u de Inkomstenopgave opstuurt. Zonder aanvraag kunnen wij uw Inkomstenopgave niet in behandeling nemen. En ontvangt u geen betaling.

Wijzigingen

Geef altijd een nieuw adres of nieuw telefoonnummer aan ons door. Dit doet u via de Inkomstenopgave.

Ziekmelden

Als u ziek bent, meldt u dit bij uw werkgever, de curator of de bewindvoerder. En bij ons via UWV Telefoon Werknemers. 

Andere baan tijdens uw opzegtermijn

Als u tijdens uw opzegtermijn bij een andere werkgever begint, vraagt u hiervoor eerst toestemming aan de curator. 

Als u deze toestemming krijgt, geeft u dit aan ons door via de Inkomstenopgave. 

Soms 2  verschillende Inkomstenopgaven

Vraagt u na uw uitkering wegens betalingsonmacht een WW-uitkering aan? Dan moet u soms 2 Inkomstenopgaven opsturen: 1 voor betalingsonmacht en 1 voor de WW. Dit zijn 2 verschillende formulieren.

De Inkomstenopgave voor uw WW-uitkering staat vanaf de eerste dag van iedere nieuwe maand voor u klaar op Mijn UWV of in de UWV-app. Meer informatie over de stappen na uw WW-aanvraag vindt u op het Stappenplan WW.

Mogen wij u kort nog wat vragen over uw chatgesprek?