Wat kan ik doen als UWV niet op tijd beslist?

Heeft u een aanvraag bij ons ingediend waarover wij een beslissing moeten nemen? Bijvoorbeeld voor een uitkering, toeslag, voorziening of subsidie? Dan zijn wij verplicht om hier binnen een bepaalde periode over te beslissen. Heeft u geen beslissing van ons gekregen binnen de periode die in onze ontvangstbevestiging staat? En ook geen brief waarin staat dat wij meer tijd nodig hebben? Dan kunt u ons vragen om alsnog te beslissen en kunt u misschien een vergoeding krijgen. 

U vraagt ons om alsnog te beslissen met een Melding te late beslissing. Wij proberen dan binnen 2 weken alsnog een beslissing te nemen.

UWV onderbreekt of verlengt de beslisperiode

Wij zijn niet te laat met beslissen als u een brief krijgt waarin staat dat wij de periode waarbinnen wij beslissen onderbreken of verlengen.

Klantenservice

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?

Wij helpen u graag!

Klantenservice
Terug naar boven

Heeft u gevonden wat u zocht? Ja Nee, terug naar zoekresultaten

sluiten