U heeft nog geen toestemming gegeven voor het plaatsen van cookies. Toestemming geven.
Wij vergoeden de kosten van re-integratie in de volgende situaties:
Zijn de re-integratiekosten hoger dan 70% van het brutoloon dat de werknemer nog krijgt totdat die uit dienst gaat? Dan betalen wij het deel boven die 70% tot een maximum van € 3.000.
Als het gekozen re-integratietraject van de werknemer de kans op werk vergroot, dan geven wij een bijdrage van maximaal € 3.000.
Schakelt de werkgever een re-integratiebedrijf in, dan vergoeden wij de kosten tot maximaal € 5.000. Dit doen wij alleen als de werknemer dan voor een half jaar bij een andere werkgever aan het werk gaat. De vergoeding betalen wij direct aan het re-integratiebedrijf.
De werkgever vult online het ‘Verzoek participatie in re-integratie’ in. Voor het verzoek heeft die deze documenten nodig:
Let op: Deze download is nog beschikbaar tot en met 30 september 2025. Daarna is het formulier alleen online in te vullen en in te dienen en dus niet meer per post. Voor het online indienen heeft de werkgever eHerkenning nodig.
Wij kunnen geen nettobedrag noemen. De hoogte van het nettobedrag hangt af van bijvoorbeeld toeslagen en kortingen van de Belastingdienst.
Tijdens het dienstverband blijven werkgevers verantwoordelijk voor de re-integratie, verzuimbegeleiding en controle van zieke werknemers. En werkgever en werknemer blijven samen werken aan de re-integratie.
Na het dienstverband neemt UWV de verantwoordelijkheid voor de re-integratie over.