Werkgevers zoeken personeel vaker via social media

geplaatst op 12 mei 2016

Werkgevers gebruiken steeds vaker social media om personeel te werven. Dit blijkt uit onderzoek van UWV onder 4.700 bedrijven. De krantenadvertentie verliest terrein als middel: ingezet bij 9 procent van de vervulde vacatures.

20 procent van de bedrijven zet social media in

Van de 4.700 bedrijven gebruikte bijna 1 op de 5 in 2015 social media als Twitter, Facebook en LinkedIn voor het zoeken naar personeel. In 2013 was dat minder dan 1 op de 10.

Sectoren ‘communicatie en informatie’ en ‘horeca’ scoren goed

Social media wordt vooral ingezet door de sectoren ‘communicatie en informatie’ en ‘horeca’ en bij het werven van hoger opgeleid personeel. Voor groepen als ouderen en ongeschoolden blijken netwerkgesprekken en open sollicitaties goed te scoren.

Lees het rapport Vacatures in Nederland

De resultaten kunt u terugvinden in het rapport Vacatures in Nederland

Klantenservice

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?

Wij helpen u graag!

Klantenservice

Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze digitale nieuwsbrief werkgevers.

Aanmelden nieuwsbrief

Heeft u gevonden wat u zocht? Ja Nee, terug naar zoekresultaten

sluiten