Makkelijk en zeker verzuim melden via Digipoort van UWV

geplaatst op 03 maart 2016

Als u verzuimmeldingen doet via Digipoort van UWV, wordt de melding vanuit uw eigen personeelssysteem rechtstreeks verwerkt in het systeem van UWV. Dat is snel, zeker en makkelijk.

Wat is Digipoort?

Digipoort is het digitale postkantoor voor de berichtenstroom tussen bedrijven en de overheid. 

Als u meldt via Digipoort van UWV, hoeft u niet in te loggen op UWV-systemen. En gegevens van UWV ontvangt u ook weer terug in uw eigen personeelssysteem.

Melden via Digipoort of via het werkgeversportaal

Behalve via Digipoort, kunt u ook via het werkgeversportaal van UWV digitaal verzuim melden. Via dit portaal kunt u bijvoorbeeld ook:

  • Ziektewet- en WAZO-brieven bekijken;
  • een re-integratieverslag uploaden;
  • een ontslagaanvraag uploaden. 

Om gebruik te maken van het werkgeversportaal moet u een account aanvragen.

UWV helpt bij ontwikkelen Digipoort

UWV werkt samen met softwareleveranciers en werkgevers om de dienstverlening die UWV via Digipoort aanbiedt, te verbeteren.

Meer informatie over Digipoort

Meer informatie over Digipoort van UWV vindt u op Digitaal verzuim melden.
Hoe u op Digipoort kunt aansluiten, leest u op www.logius.nl van de Rijksoverheid.

Klantenservice

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?

Wij helpen u graag!

Klantenservice

Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze digitale nieuwsbrief werkgevers.

Aanmelden nieuwsbrief

Heeft u gevonden wat u zocht? Ja Nee, terug naar zoekresultaten

sluiten