Welke dienstverlening biedt het werkgeversportaal in 2016?

geplaatst op 12 januari 2016

Veel werkgevers doen zaken met UWV via het werkgeversportaal. Mark Dillerop, formulemanager voor werkgevers, kijkt terug op de ontwikkelingen in 2015 en vertelt over de plannen voor 2016.

In 2016 zijn meer diensten digitaal

‘Mark, terugkijkend op 2015: welke mogelijkheden om online zaken te doen met UWV hebben wij in 2015 voor onze werkgevers gerealiseerd?'

Mark: ‘Die mogelijkheden zet ik graag op een rijtje. In 2015 zijn er nieuwe diensten toegevoegd op het werkgeversportaal:

  • Werkgevers kunnen het re-integratieverslag en hun ontslagaanvragen online indienen.
  • Informatie uit het doelgroepregister is online in te zien.
  • De Ziektewet- en WAZO-brieven zijn via het werkgeversportaal te bekijken.

Naast het portaal is het ook mogelijk om via Digipoort online zaken met UWV te regelen. Hierover in de volgende nieuwsbrief meer.’

‘Hoe ziet 2016 eruit?’

‘Het portaal heeft afgelopen december een frissere homepage gekregen. Wij bieden de diensten nu overzichtelijker aan. En waar wij verder nog mee bezig zijn:

  • Naast Ziektewet- en WAZO-brieven komen ook documenten voor eigenrisicodragers en betaalspecificaties voor de Ziektewet digitaal beschikbaar.
  • Kleine betalingen gaan in 2016 online, en de factuur daarvan is digitaal beschikbaar.
  • Wij werken eraan dat u makkelijker online aanvragen kunt indienen, mutaties kunt doorgeven of meldingen kunt doen.

In de toekomst kunnen werkgevers ook makkelijker werknemers autoriseren voor het werkgeversportaal. De werknemer krijgt dan alleen de diensten te zien die hij nodig heeft voor z’n werk.'

‘Hoe belangrijk is de feedback van werkgevers?’

‘Heel belangrijk! In 2015 hebben we al de eerste stappen gezet naar dienstverlening die beter aansluit bij onze werkgevers. We hebben dankzij de feedback van werkgevers verbeteringen kunnen doorvoeren. Die feedback krijgen we via klankbordgroepen en werkgeverscongressen. Maar ook via de feedbackmodule op het portaal en op uwv.nl. Daarnaast meten we de performance van het portaal. Op basis daarvan voeren wij ook verbeteringen door.’

‘Wat zou je willen meegeven aan werkgevers?’

‘Een mooi 2016 natuurlijk. En ook: gebruik het portaal en blijf ons van feedback voorzien. Zo kunnen wij onze diensten ook in 2016 afstemmen op uw wensen.’

Klantenservice

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?

Wij helpen u graag!

Klantenservice

Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze digitale nieuwsbrief werkgevers.

Aanmelden nieuwsbrief

Heeft u gevonden wat u zocht? Ja Nee, terug naar zoekresultaten

sluiten