U heeft nog geen toestemming gegeven voor het plaatsen van cookies. Toestemming geven.
U kunt zogenoemde tolkuren aanvragen voor werk-, onderwijs- en privésituaties.
Met de tolkuren die u krijgt, kunt u een tolk regelen via Tolkcontact.
De eerste keer dat u tolkuren krijgt, maken wij een Tolkcontact-account voor u aan. We gebruiken daarvoor het e-mailadres dat u aan ons doorgeeft. De eerste keer dat u naar Mijn Tolkcontact gaat, maakt u een wachtwoord aan.
Op Mijn Tolkcontact vindt u de volgende informatie:
Voor een aantal bijzondere situaties mag u ook uw tolkuren gebruiken.
Soms duurt een opdracht langer, waardoor de tolk geen pauze kan nemen. Dan kunt u een teamtolk inzetten: 2 tolken die elkaar afwisselen. Uw opdracht moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
Twijfelt u of u een teamtolk mag inzetten? Neem dan vooraf contact met ons op.
Het inzetten van een teamtolk kost u net zoveel uren als het inzetten van 1 tolk. Beide tolken kunnen de getolkte uren declareren.
U kunt ook gebruikmaken van een tolk op afstand. Met uw smartphone of tablet heeft u dan gesprekken van maximaal 20 minuten in gebarentaal.
In werk- en onderwijssituaties gaat elk uur tolken op afstand van uw tolkuren af. In privésituaties kosten de eerste 15 uur tolken op afstand u minder tolkuren: 1 tolkuur voor elke 3 uur tolken op afstand.
U kunt in spoedsituaties altijd een tolk inzetten. U kunt daarvoor 24 uur per dag contact opnemen met Tolkcontact. Ook als uw tolkuren bijna op zijn: u vraagt dan achteraf extra tolkuren aan.
Een spoedsituatie is een onverwachte situatie waarop u zich niet heeft kunnen voorbereiden.
Bijvoorbeeld:
Bent u uitgenodigd voor een gesprek met een medewerker van UWV en heeft u daarbij een tolk nodig? Dan gaan die uren niet af van uw tolkuren.