Ik heb een klacht

Bent u niet tevreden over de dienstverlening van UWV? Dan kunt u hier uw klacht indienen.

Heeft u uw uitkering niet ontvangen? Dan kunt u contact opnemen met UWV Telefoon Werknemers. De medewerker van UWV Telefoon Werknemers vertelt u of een betaling onderweg is.
Als u belt, houd dan uw burgerservicenummer bij de hand. Wij kunnen u dan beter van dienst zijn.

Hoe dien ik een klacht in?

Wilt u een klacht indienen? Dat kan online, per telefoon of per brief.

Voor het online indienen van uw klacht gebruikt u het onlineformulier. Ontvangt u na het verzenden van dit formulier geen ontvangstbevestiging per email? Neem dan contact met ons op via 0900 – 898 25 25 (starttarief 4,5 cent en daarna 4 cent per minuut, plus uw gebruikelijke belkosten).

Bellen als u een klacht heeft

U kunt uw klacht telefonisch doorgeven op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur via 0900 - 898 25 25 (starttarief 4,5 cent en daarna 4 cent per minuut, plus uw gebruikelijke belkosten).

Schrijven als u een klacht heeft

Wilt u uw klacht liever schriftelijk indienen? Stuur dan een brief naar:

Klachtenbureau UWV
Postbus 58071
1040 HB Amsterdam

Als u uw klacht schriftelijk indient, denk er dan aan uw adres- en contactgegevens te vermelden. Ook is het belangrijk dat u aangeeft om welke vestiging, afdeling en eventueel medewerker het gaat.

Schrijf in uw brief wat er is gebeurd. Schrijf ook waarom u niet tevreden bent over de dienstverlening van UWV.
Wilt u ook laten weten of u een reactie wilt? Als u geen antwoord wilt, gebruiken we uw klacht alleen om onze dienstverlening te verbeteren.
Als u wel een reactie wilt, geef dan aan wat volgens u de oplossing is voor uw probleem. Bijvoorbeeld het aanbieden van excuses, door telefonisch contact met u op te nemen of door een schriftelijke reactie.

Wanneer krijg ik een reactie?

Heeft u een klacht ingediend? Dan neemt een medewerker van ons Klachtenbureau telefonisch contact met u op. Tijdens dit gesprek bespreken wij de inhoud van uw klacht. Soms kunnen wij uw klacht meteen verhelpen. Lukt dat niet, dan neemt de medewerker van het Klachtenbureau de verdere gang van zaken met u door. Als wij u telefonisch niet kunnen bereiken, ontvangt u van ons een schriftelijke bevestiging waarin staat dat wij uw klacht hebben ontvangen. Wilt u uw klacht ook mondeling toelichten? Dan krijgt u hiervoor een uitnodiging. Wij doen ons best om uw klacht binnen 3 weken af te handelen.

Klantenservice

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?

Wij helpen u graag!

Klantenservice

Heeft u gevonden wat u zocht? Ja Nee, terug naar zoekresultaten

sluiten