UWV organiseert voor de tweede keer ICT Matchweken

geplaatst op 28 oktober 2014

Door de herstellende economie laat de arbeidsmarkt de laatste maanden verbetering zien. Vooral in de ICT-sector is er een aanhoudende vraag naar gekwalificeerd personeel te constateren. Reden voor UWV om van 27 oktober tot 10 november a.s. voor de tweede keer de ICT Matchweken te organiseren. De ICT Matchweken is een LinkedIn-platform waar werkzoekenden en werkgevers uit de sector elkaar vinden.

In de vorig jaar gestarte LinkedIn-groep Servicepunt ICT komen werkzoekenden in contact met werkgevers, detacheerders, recruiters en scholingsinstituten. Ook krijgen ze tips van UWV over netwerken, kennis delen en jezelf profileren via sociale media. De ICT Matchweken richt zich met name op werkloze ICT professionals vanaf MBO 3 niveau. Zij krijgen via hun persoonlijke, digitale Werkmap een uitnodiging van UWV. Op dit moment zijn al 3500 werkzoekende ICT- professionals en werkgevers lid van de LinkedIn-groep. Ook na de ICT Matchweken zal de groep actief blijven om vraag en aanbod te matchen.
UWV organiseert de ICT Matchweken voor de tweede keer. De deelnemende werkgevers zijn positief over het platform en de netwerkmogelijkheden. Het online event past binnen de digitale dienstverlening van UWV.

Deelnemende arbeidsmarktregio's

De volgende arbeidsmarktregio’s doen actief mee aan de ICT Matchweken: Arnhem - Ede, Utrecht, Amersfoort, Hilversum, Haaglanden, Almere, Breda, Eindhoven, Drechtsteden, Apeldoorn / Stedenvierkant en Friesland. Dit zijn de regio’s waar de meeste behoefte bestaat aan ICT-personeel, zoals blijkt uit een in september gepubliceerd onderzoek van UWV naar de werkgelegenheid in de ICT-sector.