Duizendste adviseur klantencontact opgeleid door UWV

geplaatst op 29 mei 2013

UWV levert op woensdag 29 mei a.s. de duizendste gediplomeerde medewerker klantencontact af. De medewerker ontvangt die dag in Goes het diploma uit handen van UWV-bestuursvoorzitter Bruno Bruins. UWV Klantencontact, het contact center van UWV, investeert als erkend leerwerkbedrijf al jaren in het scholen van nieuwe medewerkers. Extra aandacht gaat daarbij uit naar het bieden van kansen aan mensen die al langere tijd een uitkering ontvangen of herintreder zijn.

Een leven lang leren

Nieuwe medewerkers van UWV Klantencontact doorlopen een eenjarige vakopleiding tot klantcontact medewerker op MBO3-niveau. Via het concept van ‘een leven lang leren’ mogen medewerkers, als zij dat kunnen, verder leren voor een MBO4- of HBO-diploma. Door de combinatie leren en werken ontwikkelen zij zich binnen drie tot vijf jaar tot aantrekkelijke werknemers voor andere bedrijven. Hiervoor heeft UWV een samenwerkingsverband gesloten met de uitzendorganisaties Adecco, Randstad Callflex en Tempo-Team.

UWV heeft in 2008 de Klanten Contact Academie (KCA) opgericht om tot verdere professionalisering van het vakgebied te komen. De KCA is nu een zelfstandige stichting zonder winstoogmerk die ter beschikking staat van de branche en samenwerkt met ROC’s en hogescholen. Door gebruik te maken van fiscale voordelen kunnen branchespecifieke opleidingen nagenoeg kostenneutraal worden aangeboden. De KCA voert de projectadministratie uit en regelt de subsidieaanvragen.

Uitreiking Goes

Twintig medewerkers van UWV Klantencontact in Goes ontvangen op 29 mei hun MBO-3 diploma tot klantcontact medewerker. Bij de uitreiking zullen naast UWV-voorzitter Bruno Bruins ook wethouder sociale zaken van Goes, Dhr. Jan de Pooter en vestigingsmanager klantencontact in Goes, Dhr. Ronald Kole, aanwezig zijn.

UWV Klantencontact heeft ongeveer duizend medewerkers, waarvan driehonderd in Goes. Het handelt jaarlijks 7,1 miljoen telefoongesprekken af. De kwaliteit van de dienstverlening wordt door klanten hoog gewaardeerd: 82 procent geeft aan (zeer) tevreden te zijn over de gesprekken. Klantadviseurs weten in 87 procent van de gesprekken in één keer antwoord te geven op vragen. UWV is als enige overheidsorganisatie ter wereld COPC-gecertificeerd. Dit is een erkend keurmerk, speciaal voor contact centers.