Volop banen bij klantcontactcenters tijdens brancheweek UWV WERKbedrijf

geplaatst op 31 mei 2011

Klantcontactcenters zijn steeds meer servicegericht en van hinderlijke telefoontjes tijdens het eten is nauwelijks meer sprake. Servicegerichtheid wordt tijdens de brancheweek voor klantcontactcenters van UWV WERKbedrijf in de week van 6 tot en met 10 juni extra onder de aandacht gebracht. De brancheweek wordt georganiseerd door UWV WERKbedrijf in samenwerking met opleidingsinstituut JobCall en brancheorganisatie Klantenservice Federatie.

Activiteiten

Meerdere klantcontactcentra stellen tijdens de brancheweek hun deuren open. Er zijn activiteiten in diverse steden waaronder Maastricht, Tilburg, Enschede, Leeuwarden, Zwolle en Amsterdam. De landelijke opening van de contactcenterweek is op maandag 6 juni in voetbalstadion Euroborg in Groningen. ’s Ochtends kunnen werkzoekenden er een banenmarkt bezoeken, praten met werkgevers uit de branche, workshops volgen en aanschuiven bij één van de simulatiewerkplekken waar ze ervaring opdoen met het driedimensionale werken. ’s Middags is er voor werkgevers een business to business markt die wordt afgesloten met een diner waar TV-kok Joop Braakhekke de scepter zal zwaaien. De brancheweek wordt afgesloten op Werkplein Den Bosch met een banenmarkt en een business to business markt voor werkgevers.

Ondersteuning aan werkgevers

“Werken bij een klantcontactcenter is een dienstverlenend vak. Het probleem van de klant moet worden opgelost”, aldus landelijk bedrijfsadviseur Patricia Oosthof, namens UWV WERKbedrijf verantwoordelijk voor de brancheweek. “Het is interessant werk, waarbij je over veel kennis van de onderneming moet beschikken. Bovendien bieden de centers een flexibele werkomgeving waardoor werk en privé goed gecombineerd kunnen worden.”

Oosthof: “UWV WERKbedrijf is er niet alleen voor werkzoekenden die een baan zoeken, maar ondersteunt ook werkgevers. Voor hen is de brancheweek een goed moment om contacten te leggen, om zo in tijden van arbeidskrapte snel te kunnen schakelen. We kunnen werkgevers ondersteunen bij tal van zaken zoals het vinden van geschikt personeel, het optreden als intermediair, inzicht geven in de toekomstige arbeidsmarkt en advies geven over subsidiemogelijkheden.”

Deelnemen aan de brancheweek

De brancheweek klantcontactcenters vindt plaats van 6 tot en met 10 juni a.s. op de regionale Werkpleinen. Neemt u voor vragen en informatie contact op met landelijk bedrijfsadviseur Patricia Oosthof van UWV WERKbedrijf, e-mail: patricia.oosthof@uwv.nl. Kijk voor het dichtstbijzijnde Werkplein op de website www.werk.nl.