Landelijke zoektocht chauffeurs tijdens brancheweek transport en logistiek

geplaatst op 27 mei 2011

UWV WERKbedrijf ondersteunt werkgevers in de sector transport en logistiek in een grote zoektocht naar (onder andere) vrachtwagen-, taxi- en buschauffeurs. Tijdens de landelijke brancheweek transport en logistiek van 29 mei tot en met 3 juni gaat UWV WERKbedrijf in samenwerking met de brancheorganisaties TLN en VTL werkzoekenden begeleiden naar een baan in de sector. Ook wordt de samenwerking met werkgevers versterkt om het groeiend personeelstekort in de sector voor te zijn. Het aandachtspunt ligt tijdens de brancheweek op regionale samenwerking.

De sector transport en logistiek moet als gevolg van de vergrijzing de komende jaren op grote schaal personeel gaan werven. Het gaat dan met name om een nieuwe instroom van chauffeurs. Bij UWV WERKbedrijf staan er op dit moment 2900 vacatures geregistreerd voor rijdende beroepen. De behoefte aan nieuw personeel groeit met name in de gebieden waar de logistieke knooppunten zijn: de Randstad, Brabant (Breda/Tilburg) en Noord Limburg (Venlo). Er is niet alleen behoefte aan nieuwe chauffeurs, maar ook aan logistiek personeel zoals heftruckchauffeurs, warehouse-medewerkers en planners.

Werkgevers hebben met de brancheweek transport en logistiek een extra gelegenheid om kennis te maken met de dienstverlening van UWV. Voor werkgevers én werkzoekenden zijn er tijdens de brancheweek op verschillende Werkpleinen in het land activiteiten georganiseerd.

In de regio Tilburg op het Industrieterrein Katsbogten wordt op zondag 29 mei de Dag voor de Logistiek georganiseerd. Uit de hele regio presenteren werkgevers zich met verschillende soorten vrachtwagens en voertuigen. Er wordt met heftrucks gereden, er worden wedstrijden gehouden en demonstraties gegeven. Kijk voor activiteiten in andere regio’s op www.werk.nl bij ‘Evenementen’.

Deelnemen aan de brancheweek

De brancheweek transport en logistiek vindt plaats van 29 mei tot en met 3 juni a.s. op verschillende Werkpleinen. Neemt u voor vragen en informatie contact op met landelijk bedrijfsadviseur transport en logistiek Patricia Oosthof van UWV WERKbedrijf, e-mail: patricia.oosthof@uwv.nl. Werkgevers kunnen bij de regionale Servicepunten transport en logistiek of bij een lokaal Werkplein terecht voor vragen over de werving van personeel via het WERKbedrijf. Kijk voor de dichtstbijzijnde vestiging op de website www.werk.nl.