UWV Perspectief in de prijzen

geplaatst op 18 november 2016

De website UWV Perspectief heeft tijdens de jaarlijkse Grand Prix Content Marketing twee prijzen in de wacht gesleept: één voor beste gebruikersplatform en één voor de beste blogserie. Vorig jaar won de site UWV Perspectief al een zilveren award in de categorie beste gebruikersplatform voor publieke organisaties.

UWV Perspectief is opgebouwd rond verhalen van klanten van UWV (mensen met een WIA-, Wajong- of WAO-uitkering), die in toenemende mate bereid zijn hun soms aangrijpende verhalen te delen. De website trekt gemiddeld ruim 40.000 bezoekers, van wie veel mensen ook het Wajong-forum bezoeken. Op dit forum – onderdeel van UWV Perspectief - delen klanten hun ervaringen over de beoordeling op arbeidsvermogen door UWV. 

De jury vindt UWV Perspectief bij uitstek een website met veel interactie tussen gebruikers: ‘Op het platform is sprake van veel unieke verhalen en onderlinge betrokkenheid. De navigatie van de site is goed en helder, alles is er op gericht om reacties te ontlokken.’

De winnende blogserie is geschreven door Wajonger Lerrie Grooten (27). In 2012 kreeg Lerrie de diagnose schizofrenie. Dit had gevolgen voor hoe hij functioneert. Humor en schrijven helpen hem om te gaan met zijn ziekte. Zijn blogs op UWV Perspectief worden ook ondersteund door video’s. De jury vindt de blogs van Lerrie ‘authentiek en krachtig’: ‘Content die mensen helpt verder te komen met informatie die niet op andere plaatsen te vinden is.’.


Heeft u gevonden wat u zocht? Ja Nee, terug naar zoekresultaten

sluiten