‘Open voor 50-plus’ daagt werkgevers uit om anders te denken over leeftijd

geplaatst op 04 juli 2016

UWV, MKB-Nederland, ABU en NBBU vragen deze week aandacht voor werkzoekende 50-plussers. Met een actie op internet en via social media worden werkgevers uitgedaagd om anders te denken over leeftijd en werk. De actie wordt van 4 tot en met 8 juli gehouden vanuit de campagne ‘Open voor 50-plus’, waarin aan werkgevers wordt gevraagd om 50-plussers uit te nodigen als zij een vacature hebben.

Op social media zullen een aantal influencers, onder wie Jordi van de Bovenkamp - verkozen tot grappigste Twitteraar van Nederland - prikkelende oneliners sturen over het thema ‘leeftijd en werk’. Ondernemers die de campagne ‘Open voor 50-plus’ steunen, vertellen in columns op verschillende websites hoe zij het werken met 50-plussers ervaren en hoe deze werknemers een bijdrage leveren aan het succes van hun organisatie. Deze werkgevers en andere mensen met veel volgers op social media en deskundigheid over de arbeidsmarkt, doen mee. Zij roepen ook andere Nederlanders op om een leuke oneliner te posten of de oneliners van 'Open voor 50-plus' te delen.

Volgens de campagnepartners is leeftijd onterecht nog altijd een belangrijk criterium waarop werkgevers bepalen of zij een kandidaat uitnodigen op gesprek. Dit zegt niets over de geschiktheid van een werkzoekende voor een functie. De ‘juiste vrouw of man voor de baan’ kan heel goed een 50-plusser zijn.

Volg van 4 tot en met 8 juli #50pluswerkt op Twitter en kijk op www.openvoor50plus.nl.

Heeft u gevonden wat u zocht? Ja Nee, terug naar zoekresultaten

sluiten