UWV treedt strenger op tegen agressie van klanten

geplaatst op 30 maart 2015

UWV kan klanten die zich zeer ernstig misdragen tegenover medewerkers van UWV, vanaf 1 april een financiële maatregel opleggen. Dat heeft de minister onlangs besloten.

De maatschappij tolereert agressie tegen medewerkers van publieke instellingen zoals UWV steeds minder en treedt hier steeds harder tegen op. Voorheen ging dat niet verder dan een ordegesprek, een waarschuwing of een pand- of omgangsverbod. Nu kan er dus ook een maatregel worden opgelegd die iemand direct in de portemonnee treft, het is namelijk een korting op de uitkering. Het opleggen van een financiële maatregel is een aanvulling op de ordemaatregelen en een uiterst middel wanneer een klant zich zeer ernstig misdraagt.   

Ernstige misdragingen

Onder ernstige misdragingen wordt elke vorm van ongewenst fysiek contact met een persoon of het ondernemen van pogingen daartoe verstaan, maar ook het toebrengen van schade aan gebouwen. Ook ernstige vormen van bedreiging en belediging vallen onder deze noemer.


Heeft u gevonden wat u zocht? Ja Nee, terug naar zoekresultaten

sluiten