UWV Klantencontact bereikt mijlpaal bij opleiden nieuwe medewerkers

geplaatst op 19 juni 2015

In Groningen heeft deze week de honderdste groep nieuwe medewerkers klantcontact de praktijkopleiding afgerond bij UWV. Deze maakt deel uit van de éénjarige mbo-vakopleiding tot klantcontactmedewerker. Het klantcontactcentrum van UWV is een leerwerkbedrijf. Ongeveer een derde van de mensen die starten met de opleiding heeft een afstand tot de arbeidsmarkt. Met de geboden opleiding kunnen zij een stevigere positie op de arbeidsmarkt verwerven.

UWV heeft in samenwerking met opleidingsinstituut NCOI en de Klanten Contact Academie (KCA) een uniek leerwerkprogramma op mbo-niveau ontwikkeld. De opleiding sluit nauw aan bij de praktijk en leidt op tot klantcontactmedewerker op mbo-3 niveau. Voor de klantcontactmedewerkers ligt groei naar nieuwe en hogere functies binnen handbereik, bij UWV of elders in de branche, bijvoorbeeld door zich verder te specialiseren als coach of teammanager. Medewerkers die via een vast dienstverband bij het uitzendbureau bij UWV Klantencontact werken, kunnen na vijf jaar onder voorwaarden een vast dienstverband krijgen bij UWV. Ongeveer 180 medewerkers komen hiervoor in aanmerking. 

Praktijkopdrachten

Deelnemers zijn enthousiast over de mbo-opleiding. Zij zijn vooral tevreden over de praktijkopdrachten die relevant zijn voor hun werk. UWV geeft medewerkers door deze leerinterventies de juiste aandacht waardoor het blijvend goede resultaten in het contact center kan realiseren en werknemers perspectief kan blijven bieden.

Kwaliteit

UWV Klantencontact heeft ongeveer 850 medewerkers, waarvan 350 in Groningen. Het handelt jaarlijks ongeveer zeven miljoen telefoongesprekken af. De kwaliteit van de dienstverlening wordt door klanten hoog gewaardeerd: meer dan 85 procent geeft aan (zeer) tevreden te zijn over de gesprekken en klantadviseurs weten in bijna 90 procent van de gesprekken in één keer antwoord te geven op vragen. UWV is als enige overheidsorganisatie ter wereld COPC-gecertificeerd. Dit is een erkend keurmerk, speciaal voor contact centers.

Heeft u gevonden wat u zocht? Ja Nee, terug naar zoekresultaten

sluiten