UWV informeert stakeholders over gevolgen Wet werk en zekerheid

geplaatst op 13 mei 2015

Om de stakeholders van UWV te informeren over wijzigingen voortvloeiend uit de Wet werk en zekerheid (Wwz) die op 1 juli aanstaande van kracht worden, is op woensdag 13 mei op het hoofdkantoor een informatiebijeenkomst georganiseerd.

Afgevaardigden van organisaties die nauw betrokken zijn bij deze wet – zoals belangenorganisaties, vakbonden, de Nationale ombudsman en brancheverenigingen – lieten zich na een kort welkomstwoord van Raad van Bestuursvoorzitter Bruno Bruins in ruim 2 uur tijd door Fred Paling (lid van de Raad van Bestuur van UWV) aan de hand van drie pijlers voorlichten over wat er deze zomer gaat veranderen in de Wwz:

• inkomstenverrekening WW
  • passende arbeid en sollicitatieplicht en
  • ontslag

De stakeholders gaven blijk van het feit dat zij de uitnodiging voor de informatiebijeenkomst zeer op prijs stelden. Opvallend was dat over het deel van de Wwz dat gaat over de inkomstenverrekening WW veel vragen werden gesteld. Dit duidt erop dat juist dit specifieke onderdeel van de nieuwe wet ingewikkeld is.

Meer informatie over Wwz

Meer informatie over de veranderingen in de Wet werk en zekerheid is te vinden op uwv.nl.