Klanttevredenheid nagenoeg onveranderd

geplaatst op 05 februari 2015

De tevredenheid over de dienstverlening van UWV van uitkeringsgerechtigden is in de tweede helft van 2014 een tiende procentpunt lager (6,9) ten opzichte van de vorige meting in de eerste helft van 2014 (7,0). De klanttevredenheid fluctueert al jaren rond de 7, zoals ook blijkt uit het feit dat 71 procent van de uitkeringsgerechtigden (zeer) tevreden is over de dienstverlening (was 72 procent). Persoonlijke aandacht, snelheid en tijdigheid worden met het hoogste cijfer beoordeeld, het leveren van maatwerk het laagste. Dit blijkt uit een representatieve steekproef uit de populatie van ruim 7.000 uitkeringsgerechtigden .

Stijging tevredenheid onder werkzoekenden

De meting onder bijna 19.000 werkzoekenden laat een stijgende tevredenheid zien van de online dienstverlening van UWV. De positieve ontwikkeling is voor werkzoekenden die tussen 0-3 maanden werkloos zijn (van 6,3 naar 6,5) en voor werkzoekenden tussen de 4-12 maanden (van 6,4 naar 6,6). 

De meest opvallende stijging is het cijfer voor contact met de adviseur via de werkmap (van 6,7 naar 7,0). Maatwerk scoort  het laagst (6,5). Ook de tevredenheid van werkgevers met de dienstverlening van UWV, zoals vacaturevervulling en gebruik werk.nl, is wederom licht toegenomen van 5,9 naar 6,0.

De klantgerichtheidmonitor (pdf, 172 kB) wordt twee keer per jaar uitgevoerd. 

Heeft u gevonden wat u zocht? Ja Nee, terug naar zoekresultaten

sluiten