UWV-manager steeds vaker een vrouw

geplaatst op 07 maart 2014

Het aantal vrouwen met een leidinggevende functie binnen UWV stijgt gestaag. Was in 2009 nog minder dan een kwart van de managers vrouw, vorig jaar was het percentage opgelopen tot meer dan 30 procent. UWV ligt hiermee op koers om de doelstelling te behalen dat in 2015 een derde van de leidinggevenden een vrouw is. De organisatie maakt op vrijdag 7 maart de resultaten van haar inspanningen bekend tijdens de conferentie ‘Hoge hakken, echte banen’, die jaarlijks wordt gehouden ter gelegenheid van Internationale Vrouwendag.

De conferentie ‘Hoge hakken, echte banen’ is in het leven geroepen om vrouwen binnen UWV te helpen om door te stromen naar hogere functies. Het programma bestaat uit workshops en trainingen om de deelnemers te inspireren en activeren. Het is voor de vijfde keer dat UWV een dergelijke conferentie houdt. Ruim 500 medewerkers en managers nemen deel aan de dag.

Om de ambities te ondersteunen reikt UWV tijdens de conferentie de Annette Dümig-prijs uit voor het beste idee om eigen medewerkers te stimuleren naar de top. Het winnende idee zal net als de drie voorgaande jaren worden geïmplementeerd binnen de organisatie. José Lazeroms, lid van de raad van bestuur van UWV, reikt de prijs uit.

Vrouwelijk talent naar de top

In 2010 ondertekende UWV het charter ‘Talent naar de top’ waarin het de doelstelling voor de doorstroming van vrouwen heeft vastgelegd. Het charter vloeit voort uit de inspanningen van de ‘Taskforce vrouwen naar de top' onder leiding van Sybilla Dekker. Het heeft als doel om de overheid, het bedrijfsleven en vrouwen zelf te stimuleren op structurele basis meer vrouwelijk talent aan de top te krijgen. Ruim tweehonderd bedrijven en organisaties hebben het charter ondertekend.