Klanttevredenheid verder verbeterd

geplaatst op 15 juli 2014

De tevredenheid over de dienstverlening van UWV onder uitkeringsgerechtigden is in het eerste kwartaal van 2014 toegenomen van een 6,9 naar een 7,0. Snelheid en tijdigheid wordt met het hoogste cijfer beoordeeld door klanten van UWV. Onder werkzoekenden die tussen de 0 en 3 maanden werkloos zijn en een WW-uitkering ontvangen neemt de tevredenheid toe van een 6,2 naar een 6,3. De grootste tevredenheidstijging vindt plaats onder werkzoekenden die tussen de 4 en 12 maanden werkloos zijn, van een 6,1 naar een 6,4. Meest opvallend is de toenemende waardering over de bereikbaarheid en het gebruiksgemak van werk.nl (6,7).

Werkgevers

De tevredenheid over de dienstverlening van UWV in het algemeen bij werkgevers is licht gedaald: van 6,2 bij de vorige meting naar 6,1 bij de eerste meting van 2014. Het totaaloordeel voor de digitale dienstverlening, zoals het gebruik van werk.nl voor het plaatsen van vacatures is gestegen van 5,6 naar 5,9.

Andre Timmermans, directeur UWV Werkbedrijf: ‘Wij hebben flinke stappen gemaakt op het gebied van de beschikbaarheid en gebruikersvriendelijkheid van onze online dienstverlening. Maar ook de extra persoonlijke ondersteuning voor klanten bij onze digitale dienstverlening door medewerkers van team werk.nl wordt gewaardeerd. Maar wij zijn er nog niet en wij blijven werken aan de verdere ontwikkeling van onze on- en offline dienstverlening.’

Het onderzoek wordt halfjaarlijks uitgevoerd door onderzoeksbureau Desan en vindt plaats onder 5.037 uitkeringsgerechtigden van UWV. Daarnaast doen 19.674 werkzoekenden en 975 werkgevers mee. Hier (pdf, 129 kB) vindt u de link naar de onderzoeksverantwoording.