Campagne voor werkend Nederland gaat verder

geplaatst op 03 maart 2014

De campagne waarmee de (online) dienstverlening van UWV in december 2013 onder de aandacht is gebracht, wordt vanaf dinsdag 4 maart in geoptimaliseerde vorm voortgezet.

In 2014 wordt voortgebouwd op de resultaten die in 2013 behaald zijn, zoals het in beweging brengen van de doelgroep (werkend Nederland) en het positief beïnvloeden van het sentiment rond UWV door aan de hand van relevante thema’s de dienstverlening te profileren.

Herhalen en uitbreiden campagne

Het is belangrijk om een boodschap regelmatig te herhalen om de inhoud niet te laten wegzakken. Er zijn dagelijks mensen die door ontslag of ziekte hun baan verliezen en daarom wil UWV in 2014 doorlopend aanwezig zijn. Mensen worden verwezen naar uwv.nl en zij worden gestimuleerd om zelfstandig en pro-actief gebruik te maken van de online dienstverlening.
In december 2013 zijn vier uitingen ingezet: ontslag, ziek, rechten en plichten en eigen bedrijf beginnen vanuit een uitkering. In 2014 worden daar twee nieuwe uitingen aan toegevoegd: ontslagen bij 55-plus en zwangerschapsuitkering voor zzp’ers.

Doorlopend ingezet

Om de boodschap constant onder de aandacht te brengen, wordt de campagne online doorlopend ingezet met bannering op populaire websites als nu.nl en door te adverteren bij onder andere Google. Daarnaast worden de radiocommercials om de week ingezet op de radio. Op onder andere 100% NL,  Radio 3 FM, Radio 538, Slam FM en Radio Veronica. De commercial voor vrouwelijke zzp-ers wordt vooral ingezet op Q Music en Radio 3FM. Voor de doelgroep 55-plus wordt onder andere ORN, de verzameling van regionale radiostations, ingezet.