Werk.nl weer goed bereikbaar

geplaatst op 14 augustus 2013

De problemen rondom de bereikbaarheid van werk.nl zijn verholpen. Sinds eind vorige week is de website goed bereikbaar.

Dit betekent dat gebruikers van werk.nl weer zonder problemen een WW- of WWB-uitkering kunnen aanvragen via werk.nl. Ook kunnen gebruikers met een uitkering hun taken en sollicitatieactiviteiten weer doorgeven via de Werkmap, het persoonlijk digitaal dossier. Daarnaast is het mogelijk om vacatures te zoeken via werk.nl en het persoonlijk digitaal cv bij te werken.

Meer tijd voor taken

Gebruikers die de afgelopen twee weken hun taken en sollicitatieactiviteiten niet konden doorgeven aan UWV, krijgen langer de tijd om deze in te voeren in de Werkmap. Klanten die in deze periode een WW-uitkering hebben aangevraagd bij UWV, ontvangen een brief met de (voorlopige) beslissing over de aanvraag van de uitkering. Vanaf dat moment kunnen zij de status van de aanvraag volgen via Mijn UWV en zien zij wanneer de eerste betaling plaatsvindt.

Verbeteren Werk.nl

UWV is bezig met een grote operatie om van persoonlijke dienstverlening over te gaan naar online dienstverlening. Deze zomer is een aantal verbeteringen doorgevoerd op werk.nl zoals het zoeken naar beroepen, tonen van meer dan 100 vacatures, verbetering van zoeken op werklocatie bij vacatures, verbetering van vacatures bij Mijn cv en een pop-up melding bij verlopen DigiD-sessie.

Onderhoud

Om verbeteringen door te kunnen voeren, pleegt UWV onderhoud aan werk.nl. Dit doen wij zoveel mogelijk in de nachtelijke uren en in het weekend. Het eerstkomende geplande onderhoud vindt komend weekend plaats (17 en 18 augustus). Ook uwv.nl is dan tijdelijk niet bereikbaar. Gebruikers van werk.nl en uwv.nl worden vooraf geïnformeerd over deze geplande onderhoudswerkzaamheden.

Vragen

UWV heeft de veelgestelde vragen op een rij gezet. Klanten kunnen ook bellen met 0900 - 92 94 (lokaal tarief). UWV Telefoon is te bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur. Op dinsdagmiddagen zijn klanten welkom tijdens de inloopmiddag op de Werkpleinen waar UWV vertegenwoordigd is.