Nationale Ombudsman tevreden over verbeteringen dienstverlening

geplaatst op 02 januari 2013

Nationale Ombudsman Alex Brenninkmeijer is in toenemende mate tevreden over de verbeteringen in de dienstverlening die UWV afgelopen jaar heeft laten zien. Dat schrijft hij in een brief die recentelijk is ontvangen.

In november 2011 verscheen het rapport ‘Alleen het UWV kan kiezen voor een beter UWV’, waarin Brenninkmeijer aan de hand van acht punten die vaak tot klachten bij de Ombudsman leiden aandacht besteedde aan de dienstverlening van UWV. Nu, een jaar later constateert hij in de tweede fase van zijn interventieonderzoek tot zijn tevredenheid dat UWV op de goede weg is. Zie ook de brief die hij UWV heeft gestuurd.

Hij concludeert dat UWV ten opzichte van de acht specifieke punten vooruitgang heeft geboekt. Dat is een positieve ontwikkeling. UWV staat volgens hem open voor reflectie op de verhouding tussen UWV en burgers en heeft daarnaast meer inzicht gegeven in nieuwe ontwikkelingen in de uitvoeringspraktijk en de achtergronden van de keuzes die daarbij zijn gemaakt.

De ombudsman juicht de voortdurende inspanningen van UWV voor verbetering van de dienstverlening toe. Hij maakt ook melding van het feit dat het aantal klachten over UWV nog steeds hoog is. Het zwaartepunt ligt bij dienstverlening aan burgers in specifieke situaties, de informatieverstrekking aan burgers en het klantencontact.

Brenninkmeijer zal dan ook in het komende jaar aandacht blijven schenken aan de onderwerpen waarop UWV nog verbeteren kan als het gaat om dienstbaarheid en goede klachtherkenning.

Heeft u gevonden wat u zocht? Ja Nee, terug naar zoekresultaten

sluiten