UWV publiceert jaarverslag ook op mobiele site

geplaatst op 11 april 2012

Ineke van Gent, voorzitter van de vaste Kamercommissie Sociale Zaken en Werkgelegenheid en commissieleden Fatma Koser Kaya en Matthijs Huizing krijgen van Bruno Bruins, voorzitter van de Raad van Bestuur van UWV, een eerste demonstratie van de mobiele website van het jaarverslag. UWV publiceert zijn cijfers voortaan ook langs deze weg, zodat geïnteresseerden, zoals Kamerleden, ze gemakkelijk op de smartphone of tablet kunnen raadplegen.

UWV heeft sinds 2007 een online jaarverslag. Sinds 2010 is er geen ‘papieren’ jaarverslag meer. De organisatie speelt hiermee in op het toenemende gebruik van digitale media. De mobiele versie is een ‘lichtere’ variant van het online verslag. UWV is hiermee één van de eerste overheidsdiensten met een dergelijke versie van het jaarverslag. Wie vanaf een tablet of smartphone het online verslag bezoekt, krijgt automatisch de mobiele versie te zien.

De informatie op de site wordt twee keer per jaar geactualiseerd en is te bereiken via m.jaarverslag.uwv.nl

""