UWV Pensioenfonds wint prijs voor innovatieve communicatie

geplaatst op 23 mei 2012

De website van Pensioenfonds UWV heeft een prijs voor ‘beste innovatieve pensioencommunicatie’ ontvangen. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt door het vakblad Pensioen, Bestuur & Management (PBM) en is bedoeld om een positieve en stimulerende bijdrage te leveren aan de kwaliteitsverbetering van pensioencommunicatie in Nederland. De Autoriteit Financiële Markten (AFM) zal de website gebruiken als ‘best practice’ voor andere pensioenfondsen.

De website van Pensioenfonds UWV heeft een prijs voor ‘beste innovatieve pensioencommunicatie’ ontvangen. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt door het vakblad Pensioen, Bestuur & Management (PBM) en is bedoeld om een positieve en stimulerende bijdrage te leveren aan de kwaliteitsverbetering van pensioencommunicatie in Nederland. De Autoriteit Financiële Markten (AFM) zal de website gebruiken als ‘best practice’ voor andere pensioenfondsen.

De jury van de prijs, onder voorzitterschap van Ron van der Jagt (voorzitter van Logeion, de beroepsvereniging voor communicatieprofessionals), beschouwt de nieuwe site van Pensioenfonds UWV als een belangrijke stap naar verdere personalisering van de pensioencommunicatie. De jury is vooral te spreken over de doelgroepgerichte wijze van communicatie. “In een paar stappen breng je je persoonlijke situatie in kaart. Op deze manier ontstaat een persoonlijk pensioenplein, dat als extra navigatiehulp fungeert”, aldus het juryrapport. Daarmee is de website www.uwvpensioen.nl volgens de jury “een goed voorbeeld voor anderen”.

Bij de beoordeling is niet alleen gekeken naar de toepasbaarheid van de inzending bij andere fondsen en organisaties. Ook speelde mee dat het aantal unieke bezoekers sinds de introductie (eind vorig jaar) sterk is gestegen. Het gemiddelde bezoek is langer en bezoekers hebben vaker interesse voor de inhoudelijke pagina’s.

Heeft u gevonden wat u zocht? Ja Nee, terug naar zoekresultaten

sluiten