Met eerste ‘pop-up’ store op zoek naar banen

geplaatst op 19 september 2012

Het Werkgeversservicepunt Groot-Amsterdam houdt als proef tijdelijk kantoor in een drukke winkelstraat in Amsterdam-West. Doel van deze ‘pop-up store’ is om winkeliers informatie te geven over het inhuren van mensen met een langere afstand tot de arbeidsmarkt.

Spreekuren
Winkeliers kunnen de winkel binnenlopen voor informatie over bijvoorbeeld personeel, scholing, arbeid en subsidies. Er worden presentaties gehouden en er zijn inloopspreekuren waar accountmanagers de werkgevers te woord staan. Mocht iemand een vacature hebben, kan de accountmanager meteen een profiel maken van de persoon die nodig is en de vacature uitzetten binnen het samenwerkingsverband van het WSP. 'Maar dat is niet direct het doel van deze "WSP op locatie". Belangrijker is dat de winkeliers van het bestaan van het WSP afweten en ze meer informatie kunnen krijgen over personeel uit het WSP-bestand', vertelt Jiska Bours van het WSP.

Lastig te vinden
Het Werkgeversservicepunt Groot-Amsterdam is een samenwerkingsverband waarin UWV, Sw-bedrijf Pantar, leerwerkbedrijf AM-groep en negen gemeenten samenwerken om mensen die niet aan het arbeidsproces deelnemen aan het werk te krijgen. 17 september opent de WSP Groot-Amsterdam het kantoor in een leegstaand winkelpand, samen met het hoofdbedrijfsschap detailhandel en het Kenniscentrum Handel. Bours: ‘We merken dat werkgevers ons soms nog lastig kunnen vinden en dus komen wij naar hen toe’.

Zicht van de werkgever
Als de formule succesvol blijkt, kan die op andere plaatsen herhaald worden. Of er een goed resultaat gehaald wordt, hangt niet direct af van de hoeveelheid mensen die aan een baan is geholpen. 'Het gaat erom dat we in het zicht van de werkgever komen. En of die nu of pas over een paar weken naar het WSP komt, maakt dan niet zoveel uit', aldus Bours.

Heeft u gevonden wat u zocht? Ja Nee, terug naar zoekresultaten

sluiten