Customer Media award voor personeelsblad UWV

geplaatst op 23 november 2012

Het personeelsblad Jij&UWV, het blad voor en door medewerkers, heeft op donderdag 22 november de Grand Prix Customer Media in de categorie Business to Employee gewonnen. De prestigieuze prijs werd in de Lichtfabriek in Haarlem uitgereikt.


Uit het juryrapport: Jij&UWV is conceptueel sterk. Het is een pakkend magazine, het grijpt je. Door onderwerpkeuze, journalistieke genres en sterke fotografie. De thematische aanpak per nummer verplicht de redactie om creatief te blijven. Routine is zo uitgesloten. De aanpak is gericht op mensen, inhoudelijk wordt voor diepgang gekozen. Je proeft de lol om ideeën te formatteren en de verschillende journalistieke genres toe te passen. De gekozen genres worden voorbeeldig uitgewerkt. Hier ontstaat een harmonieus huwelijk tussen het journalistiek handwerk en begrip voor de organisatiecultuur.’

Genomineerden

De Grand Prix Customer Media is een initiatief van Platform Content en Logeion en wordt uitgereikt aan de meest effectieve en creatieve customer media uitingen van het afgelopen jaar. In de categorie Business to Employee waren er drie genomineerden: Contxt van het bedrijf Enexis, Pulse van de Isala Klinieken en Jij&UWV van UWV. De jury koos voor Jij&UWV omdat de jury het personeelsblad van UWV een voorbeeldfunctie vond voor het vak.

Themanummer Verandering

Jij&UWV, dat het bureau vdbj_ maakt voor de UWV,  verschijnt vier keer per jaar en wordt toegestuurd aan de 20.000 medewerkers van UWV. Elk nummer heeft een ander thema. Het bekroonde nummer heeft het thema ‘Verandering’ en belicht wat verandering voor UWV-medewerkers – op het werk en privé – betekent.


Gran Prix Customer Media

Van links naar rechts: Marc van Meurs (Grafisch vormgever), Kees Diamant (Hoofdredacteur Concernmedia bij UWV), Els Kalkman (Editorial Director van vdbj_) en Fennie Pruim (Redactioneel Manager bij UWV)

© BBP / Giuseppe Toppers

Heeft u gevonden wat u zocht? Ja Nee, terug naar zoekresultaten

sluiten