Dossier Wet werk en zekerheid

Op 1 juli 2015 is de WW veranderd. De vernieuwde WW-regeling maakt het aantrekkelijker om vanuit de WW-uitkering (lager) betaald werk te gaan doen. Ook de berekening van de hoogte van de WW-uitkering is gewijzigd. En als na zes maanden uitkering nog geen baan is gevonden, wordt alle maatschappelijk geaccepteerde arbeid als passend beschouwd. Bij een bedrijfseconomisch ontslag, of ontslag na twee jaar arbeidsongeschiktheid, loopt de ontslagroute voortaan altijd via UWV. Op 1 januari 2016 is de maximale duur van de WW teruggebracht. En is de opbouw van WW-rechten aangepast. Per 1 december 2016 veranderen de dagloonregels voor de WW-uitkeringen.

De belangrijkste wijzigingen worden in dit dossier nader toegelicht.

Woordvoerder: Remco Icke

UWV op Twitter

• Wil jij weten wanneer jouw WW wordt gestort? Bereken het hier: https://t.co/ad1wxtVYn9 https://t.co/HXB7m9Wgxj

21 u 32 min 0 sec geleden
  • De telefonische verstoring is opgelost. Er kan weer gebeld worden met werkgevers- en werknemerstelefoon.

1 dag(en) 19 u 49 min 39 sec geleden
  • Vanwege de #stroomstoring zijn wij telefonisch niet bereikbaar. Stel je vragen via Twitter en FB, we werken hard aan een oplossing!

1 dag(en) 22 u 18 min 19 sec geleden
  • Kunstcongres met perspectief is hét podium voor creatieven met een arbeidsbeperking. Wilt u uw kunst exposeren?… https://t.co/OOtfsr36CQ

1 dag(en) 23 u 11 min 26 sec geleden
  • @RonaldBiem We doen ons uiterste best. Mocht je een goed idee hebben? Geef het gerust door, zie hier: https://t.co/VMiK4Ma6eg. ^EV